60 tysięcy złotych straciła 32-letnia kobieta z Tomaszowa Lubelskiego, która na portalu wystawiła do sprzedaży sukienkę. Za pośrednictwem platformy skontaktowała się z nią osoba, rzekomo zainteresowana jej kupnem i poprosiła o adres mailowy. Kobieta otrzymała wiadomość z linkiem, gdzie miała dokonać weryfikacji. Apelujemy o zachowanie ostrożności przy transakcjach internetowych!
Tomaszowianka w środę wystawiała na sprzedaż sukienkę. Już po kilkunastu minutach od umieszczenia ogłoszenia otrzymała wiadomość na komunikator od osoby rzekomo zainteresowanej jej kupnem, że zapłaciła za sukienkę i prośbę o adres mailowy. Na adres e-mail z kolei otrzymała wiadomość, z informacją, że ktoś dokonał zakupu i aby otrzymać środki potrzebna jest weryfikacja. Następnie do kobiety zadzwoniła rzekoma konsultantka z banku, została przekierowana na stronę banku. 32-latce zaczęły przychodzić powiadomienia z bankowości internetowej po czym jaj aplikacja została zablokowana. W efekcie tych działań straciła około 60 000 złotych.
Apelujemy, aby nie wchodzić w podejrzane linki, które wymagają podania danych do logowania w bankowości internetowej! Oszust posiadając takie dane może pozbawić nas wszystkich środków jakie posiadamy na koncie, a nawet zaciągnąć w naszym imieniu kredyt.
Jeżeli staniemy się ofiarą przestępstwa, należy niezwłocznie skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem w celu zablokowania dostępu do rachunku lub karty bankomatowej.





