Kara 8 tys. zł za wyłącznik tachografu w ciężarówce i utrata pozwolenie na działalność

Znaleziony przez inspektora ITD z Gorzowa wyłącznik tachografu w ciężarówce stał się podstawą do cofnięcia przez Główny Urząd Miar zezwolenia na prowadzenie warsztatu w zakresie instalacji tachografów cyfrowych.

W czerwcu 2018 r. inspektor z WITD w Gorzowie w kontrolowanej ciężarówce ujawnił niedozwolony wyłącznik tachografu. W wyniku tej kontroli kierowcę ukarano mandatem w wysokości 2 tys. zł, a na właściciela firmy transportowej nałożono karę w wysokości 6 tys. zł.

--- Czytaj dalej pod reklamą ---

Informację o wynikach kontroli ciężarówki przekazano Głównemu Urzędowi Miar. Urzędnicy dotarli do warsztatu, w którym był sprawdzany tachograf. GUM uznał, że warsztat, który dokonał ostatniego sprawdzenia tachografu, nie dotrzymał należytej staranności podczas sprawdzania tachografu i potwierdził zgodność wadliwego tachografu z wymaganiami przepisów prawa i tym samym dopuścił tachograf z wyłącznikiem do użytkowania w pojeździe.

W wyniku tego postępowania GUM 4 lutego br., na dwa lata cofnął zezwolenie na prowadzenie warsztatu w zakresie instalacji, w tym aktywacji, napraw oraz sprawdzania pod względem zgodności z wymaganiami tachografów cyfrowych.