29-letni mężczyzna w obawie o swoje oszczędności wziął kredyt i przelał na konto oszusta 90 tys. zł. Teraz będzie musiał go spłacić.
W poniedziałek, 30 września, policjanci z komendy w Nowej Soli przyjęli zawiadomienie o oszustwie. Zgłaszający relacjonował, że skontaktował się z nim telefonicznie osoba podający się za pracownika banku.
Oszust przekonał mężczyznę, że jego oszczędności są zagrożone. Zaoferował pomoc. Pieniądze miały być chronione przed złodziejami na tak zwanym „koncie technicznym”. Pokrzywdzony uwierzył w przekazywane mu informacje. – Wziął kredyt, a następnie za pośrednictwem mobilnej płatności BLIK przelał oszustowi 90 tysięcy złotych – mówi asp. Justyna Sęczkowska-Sobol, rzeczniczka policji w Nowej Soli.
Pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy mogą odebrać nam zdalnie pieniądze z konta bankowego. Potrafią także dokonać kradzieży naszych danych, by następnie posłużyć się nimi do zaciągnięcia kredytów. Dlatego przypominamy.
Kiedy pojawiają się wątpliwości, należy skorzystać z bankowej infolinii lub o radę zapytać pracownika banku w najbliższej placówce. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.
Czytajmy dokładnie komunikaty przychodzące na telefon podczas każdej transakcji. Taka forma kontaktu może się okazać zwykłym oszustwem.