Praca w zielonogórskiej straży miejskiej

komendant zielonogórskiej straży miejskiej Agnieszka Pawłow.

Do 14 marca można złożyć podanie o pracę w zielonogórskiej miejskiej straży. – Rozpoczęliśmy proces rekrutacji. Poszukujemy dwóch osób, które zasilą szeregi nasze formacji – mówi komendant Agnieszka Pawłow.

Wzmocnienie struktur straży miejskiej w Zielonej Górze jest realizacją zapowiedzi jaką złożył Marcin Pabierowski, prezydent Zielonej Góry. – Rozwój straży jest dla mnie ważny. W budżecie miasta na 2025 rok zapisaliśmy środki na dodatkowe etaty strażników, sprzęt oraz wyposażenie – podkreśla prezydent.

--- Czytaj dalej pod reklamą ---

Jakie warunki musi spełniać potencjalny kandydat? – Najważniejsze kryteria to co najmniej 21 lat, średnie wykształcenie, pełnia prawa publicznych oraz brak skazującego wyroku w sprawie karnej lub skarbowej – wylicza komendant Pawłow. Nieważne czy to będzie kobieta czy mężczyzna. Liczy się sprawność pod względem fizycznym i psychicznym. – Taka osoba musi lubić pracę z ludźmi, mieć poczucie pewnej misji na rzecz lokalnej społeczności – mówi komendant Pawłow.

Aplikanci po złożeniu podania zostaną zaproszeni na rozmowę z komisją kwalifikacyjną. Ta zarekomenduje prezydentowi najlepszych kandydatów. – Po przyjęciu taka osoba spędzi pięć tygodni na wyjazdowym szkoleniu, później zaś cztery tygodnie na praktykach. Całość kończy się egzaminem, po którym aplikant nabywa pełnię prawa strażnika miejskiego – tłumaczy komendant straży miejskiej.

Wykaz wszystkich dokumentów niezbędnych w rekrutacji znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej. Podanie o pracę, w zamkniętej kopercie, osobiście lub listem poleconym, składamy w urzędzie miasta, przy ul. Podgórnej 22, w kancelarii ogólnej na parterze.