Odkąd filtry cząstek stałych stały się nieodłącznym elementem wyposażenia pojazdów z wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, to wywołały niemałe zamieszanie wśród kierowców. Nie chodzi już tylko o jego prawidłową eksploatację, ale również o wykonywanie regeneracji DPF, która według większości jest drogą usługą.
Nic bardziej mylnego, gdyż regeneracja filtrów DPF kosztuje zaledwie kilkaset złotych, przynosi zadowalające, długotrwałe efekty i przeprowadza się ją zazwyczaj raz w roku. Od czasu do czasu musisz zarówno wypalać DPF, jak i czyścić go w zaufanym serwisie, aby przywrócić jego drożność. Jeśli chodzi o wspomniane wypalanie, to w tym celu lepiej wyjechać poza miasto i wtedy rozpocząć procedurę samoregeneracji, ponieważ jest większe prawdopodobieństwo, że się ona uda.
Niestety często właściciele samochodów z filtrem DPF decydują się na usunięcie tego podzespołu, co nie jest legalne w świetle prawa. Ponadto należy zdawać sobie sprawę z tego, że wycięty DPF nie rozwiąże problemu, a nawet go pogłębi. Za jazdę autem bez filtra cząstek stałych grozi mandat oraz utrata dowodu rejestracyjnego. Pojazd, aby mógł wyjechać na drogę publiczną, musi spełniać warunki homologacji, w przeciwnym razie zostanie on wykluczony z ruchu drogowego. Gdy zanieczyszczony filtr DPF trafi np. do Bosch Service Pawlik w Stalowej Woli, będzie dokładnie sprawdzany przy użyciu kamerki endoskopowej, a dopiero później regenerowany w specjalistycznej pralce DPF.
Jeżeli filtr cząstek stałych nie jest w żadnym stopniu uszkodzony, czyści się go wodą pod ciśnieniem, dzięki czemu wypłukują się z niego resztki sadzy, oleju, nagaru i popiół. W ten oto sposób filtr cząstek stałych odzyskuje utracone właściwości, co potwierdzi wydruk parametrów po uprzednio przeprowadzonych testach przepustowości. Klient otrzymuje również gwarancję na okres 24 miesięcy. Jeśli nie jesteś pewien, czy w serwisach w Twojej okolicy znajduje się tego typu usługa, to skontaktuj się z nimi osobiście. Nasz serwis swoim zasięgiem obejmuje Jastrzębie- Zdrój, Nowy Sącz, Jelenią Górę, Siedlce i wiele innych miast na terenie Polski.
To, czego na pewno odradzamy, to jazda samochodem z zatkanym DPF, ponieważ nie wpłynie to dobrze ani na podzespoły, ani na środowisko.
artykuł partnera