Stał na moście w Cigacicach. Krzyczał, że skoczy

Sulechowska policja dostała zgłoszenie o zdesperowanym mężczyźnie, który stał w niebezpiecznym miejscu na moście w Cigacicach. Siedząc na jednym z przęseł krzyczał, że skoczy. Rozmowę z  desperatem podjęła policjantka, pomagali policyjni negocjatorzy.

W wtorek, 25 listopada, o godz. 20:30, sulechowska policja otrzymała zgłoszenie o mężczyźnie, który stał na moście w Cigacicach i krzyczał, że skoczy. Na miejsce natychmiast przyjechał patrol policji.

Na miejscu policjantka podjęła rozmowę z mężczyzną, który siedział na jednym z przęseł mostu. – W trakcie rozmowy mężczyzna przyznał, że zmaga się z trudnościami rodzinnymi i czuje się pozostawiony sam sobie – mówi podinspektor Małgorzata Stanisławska, rzeczniczka policji w Zielonej Górze. Dodała, że mężczyzna był pijany i miał wrażenie, że nikt nie chce mu pomóc.

Cigacice. Desperat stał na moście

Policjantka prowadziła dialog z mężczyzną, aby go uspokoić i odwrócić jego uwagę od ryzykownej sytuacji. Po kilkunastu minutach mężczyzna zaczął opowiadać o swoich problemach, a policjantka konsekwentnie podtrzymywała rozmowę, namawiając go do zejścia w bezpieczne miejsce.

Wsparcie policyjnych negocjatorów

Na miejsce przybyli także policyjni negocjatorzy, którzy wsparli działania funkcjonariuszy. Mimo przybycia negocjatorów, mężczyzna kontynuował rozmowę z policjantką. Po około 1,5 godziny intensywnych rozmów, mężczyzna zdecydował się dobrowolnie zejść z mostu. Po zejściu z mostu, mężczyzna został przebadany przez lekarza pogotowia ratunkowego, a następnie trafił do izby wytrzeźwień, gdzie pozostanie pod opieką medyczną.

Informacja dla osób potrzebujących pomocy

Pamiętajmy, że jeśli potrzebujemy pomocy, nie wstydźmy się o nią poprosić. Każdy z nas może mieć słabsze chwile. Czasem myślimy, że nic gorszego nie może nas spotkać i nie wiemy jak poradzić sobie z przytłaczającymi nas problemami. Zawsze możemy zwrócić się do specjalistów, którzy pomogą nam przejść przez ciężki okres w życiu. Najlepiej nawiązać kontakt ze specjalistami:

116 123 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dorosłych, czynny 7 dni w tygodniu całodobowo.

116 111 – bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

800 121 212 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę