Zielona Góra. W ciągu 5 lat darmowe autobusy MZK dla wszystkich  

- W ciągu pięciu lat chcemy, aby wszyscy pasażerowie jeździli miejskimi autobusami za darmo – zadeklarował wiceprezydent Zielonej Góry Jarosław Flakowski.

W Miejskim Zakładzie Komunikacji przy ul. Chemicznej podsumowano konsultacje społeczne w sprawie nowych połączeń autobusowych. Robert Karwacki, prezes miejskiego przewoźnika przypomniał, że od soboty (19.10) rusza nowy rozkład jazdy, w którym wprowadzono wiele zmian na życzenie pasażerów. W ciągu pięciu lat darmowe bilety MZK dla wszystkich.

– Zmiany w rozkładzie jazdy pokazują nowe podejście do komunikacji publicznej prezydenta Marcina Pabierowskiego. Wsłuchujemy się w głos mieszkańców i specjalistów zatrudnionych w MZK. Usprawniamy komunikację publiczną, aby ułatwić życie mieszkańcom. Sam dojeżdżam do pracy autobusem nr 30 i zachęcam wszystkich zielonogórzan do korzystania z wygodnych miejskich autobusów – mówił Jarosław Flakowski, zastępca prezydenta miasta.

--- Czytaj dalej pod reklamą ---

W rozmowy z mieszkańcami zaangażował się radny Andrzej Chłopek (KO). – Podsumowujemy konsultacje społeczne, które prowadziliśmy na pętli autobusowej na os. Śląskim. Nowe połączenia autobusowe są możliwe, bo rada miasta na ostatniej sesji zwiększyła dofinansowanie do MZK – mówił rany Chłopek.

„19” znowu pojedzie na os. Śląskie. Nowa linia nr 15 połączy osiedla Mazurskie i Zdrojowe. Zmienione zostało kursowanie autobusów linii 14, żeby ułatwić mieszkańcom os. Pomorskiego i Śląskiego przesiadki pozwalające na szybszy dojazd na cmentarz przy ul. Wrocławskiej. – Dziękuję pracownikom MZK, że zrealizowali pomysł połączenia os. Pomorskiego z CRS, dzięki temu uczniowie klas drugich uczestniczący w zajęciach sportowych mogą bez problemu dojechać na basen – wyliczał A. Chłopek.

Są też inne ważne zmiany. – W miejsce pilotażowej linii weekendowej „102”, która łączyła osiedla Malarzy i Cegielnia z os. Kwiatowym na Jędrzychowie, postanowiliśmy zmienić trasę linii nr 12 – wyjanił Robert Karwacki, prezes MZK. Dzięki temu ta część miasta będzie skomunikowana także w dni powszednie. Autobusy pojadą ulicami Herberta, Działkową i Prostą do pętli Wyczółkowskiego, a następnie zamiast do os. Leśnego obsługiwanego linią priorytetową nr 5 przez osiedle Malarzy, Cegielnia do ul. Łużyckiej i dalej przez ul. Zachodnią do pętli Zawadzkiego „Zośki”.

Z innych zmian warto odnotować, że „44” ” zostanie wycofana z ul. Jędrzychowskiej i skierowana ruchem okrężnym przez os. Kwiatowe. Mieszkańcy będą mieli dostęp do komunikacji miejskiej także w soboty i niedziele, a ulica nie będzie obciążona w nadmierny sposób przez autobusy. To spowoduje korektę rozkładu jazdy linii nr 27, w tym wnioskowane przez pasażerów przyspieszenie porannych kursów z Jarogniewic i Jeleniowa.

Trasa linii nr 6 rozbudowana zostanie o dwa nowe przystanki: na ul. Osiedlowej („Osiedlowa”) oraz na ul. Chmielnej („Os. Braniborskie”). Do czasu otwarcia wiaduktu na Zjednoczenia utrzymany będzie obecny rozkład jazdy.

Z kolei po otwarciu wiaduktu na ul. Zjednoczenia m.in. przywrócone zostaną stałe trasy linii nr 2, 9 i 39 przez wiadukt – (autobusy wycofane zostaną z ul. Batorego).

R. Karwacki podkreślił, że MZK wciąż czeka na uwagi od pasażerów i w miarę możliwości będą wprowadzone kolejne korekty w rozkładzie jazdy.

– W ciągu pięciu lat chcemy, aby wszyscy pasażerowie jeździli miejskimi autobusami za darmo – zadeklarował J. Flakowski.