Honda Civic może nie jest tak popularna jak przykładowo Volkswagen Golf czy Opel Astra, ale nie oznacza to, że nie jest modelem godnym uwagi.
Wręcz przeciwnie – Civic jest znany ze swojej niezawodności, a egzemplarze z dużym przebiegiem nie sprawiają problemów. Co więcej, Honda Civic zapewnia przyzwoite osiągi jak na kompaktowe auto. Dodatkowym plusem jest fakt, że te modele rzadko rdzewieją, a dobre zabezpieczenie auta właściwie eliminuje możliwość pojawienia się korozji. Honda Civic nie należy do najtańszych aut, ale i bardzo mało traci na wartości z biegiem lat w porównaniu do innych modeli.
Audi A3 to kolejna propozycja niemieckiego koncernu, która świetnie sprzedaje się w Polsce. Do najważniejszych zalet należy cena – za około 30 tysięcy złotych możemy mieć już dobry model, który ma szansę sprawnie posłużyć nam kilka kolejnych lat. Audi A3 jest stosunkowo tanie w utrzymaniu, warunkiem jest jednak odpowiedni wybór silnika. W przypadku starszych modeli zalecany jest wybór silników benzynowych – mają one znacznie mniejsze ryzyko kosztownych napraw w porównaniu do diesli. Modele A3 niezależnie od wieku nie mają problemów z korozją.
Opel Mokka to auto, które w gamie Opla jest dostępne od zaledwie 10 lat, takie też najstarsze modele możemy znaleźć na rynku. Największym atutem auta są silniki – cieszą się mianem solidnych i niezawodnych, zwłaszcza wersje benzynowe. Kolejnym plusem jest wykończenie wnętrza, gdzie wszystko jest bardzo dobrze ze sobą dopasowane. Mokka, niezależnie od generacji, prowadzi się pewnie i dobrze trzyma się drogi na zakrętach. Auto nieco awaryjne, ale uwzględniając ewentualne niskie koszty naprawy stanowi ciekawe rozwiązanie w gamie miejskich crossoverów.
Mercedes C-Klasa to model, którego nie trzeba przedstawiać. Na naszych drogach najczęściej spotykany jest W203, który kojarzy się od razu z komfortem i namiastką luksusu, pomimo nawiązania stylistycznego do starszych modeli Mercedesa. Nawet w podstawowych wersjach mamy bogate wyposażenie. Oprócz tego do wyboru jest sporo silników i wszystkie wersje są dość niezawodne. Utrzymanie zadbanej C-Klasy nie jest kosztowne. Te modele, podobnie jak Civic nie tracą dużo na wartości z upływem lat.
Volkswagen Polo – lub uściślając – jego poprzednie wcielenia, nie mają zbyt dobrej sławy. Jednak koncern od 5 generacji (czyli od 2008 roku) znacznie podniósł poziom tego modelu. Polo V jest zbudowane na tej samej płycie podłogowej co Seat Ibiza czy Skoda Fabia. Modele od 2008 roku zostały stworzone od zera, co pozwoliło na wyeliminowanie sporej ilości błędów znanych z poprzednich generacji. W nowszych VW Polo mamy podwyższony poziom wykończenia i wyposażenia, jednak największym atutem jest nienaganne prowadzenie. Uwzględniając za i przeciw, Volkswagen Polo od V generacji to ciekawa propozycja małego auta miejskiego.