Do końca roku firma Strabag zakończy budowę obwodnicy południowej, informuje portal wiadomoscizg.pl. Pojedziemy obwodnicą pół roku wcześniej niż planowano, prawdopodobnie już w marcu 2023 r.
Roboty ziemne przy formowaniu i zbrojeniu nasypów oraz warstwy wzmacniające pod konstrukcję jezdni wykonano w ok. 98 proc.
Podbudowa, w tym z kruszywa łamanego i betonu asfaltowego, pokrywa ok. 98 proc. odcinka trasy. Mało tego, ostatnia warstwa ścieralnia jezdni jest już w większości położona.
Do dokończenia jest tylko fragment przy pierwszym rondzie (Wilkanowo) oraz w sąsiedztwie ronda Andrzeja Huszczy.
Wiosną pozostanie do wykonania oznakowanie drogowe pionowe i poziome oraz zagospodarowanie terenów zielonych. Wszystko wskazuje na to, że obwodnicą południową pojedziemy w drugiej połowie marca.
Obwodnica Południowa Zielonej Góry
Obwodnica południowa biegnie od skrzyżowania między Wilkanowem a Świdnicą, przechodzi przez ul. Zielonogórską w Ochli (między kąpieliskiem i skansenem) i kończy się na rondzie Andrzeja Huszczy w Raculi.
Wzdłuż obwodnicy południowej powstanie droga dla rowerów, która połączy istniejące ścieżki przy rondzie Andrzeja Huszczy przy wjeździe do Raculi i trasę Jędrzychów-Zatonie. – Nowa droga dla cyklistów będzie miała nawierzchnię asfaltową i powstaną przy niej miejsca odpoczynku z ławkami, stojakami rowerowymi i koszami na śmieci – mówi dla wiadomoscizg.pl Robert Górski, szef Stowarzyszenia Rowerem do Przodu.
Nowa obwodnica to koszt 130 mln zł
Nowa trasa miała być oddana do użytku pod koniec 2023 r. Koszt zadania w formule „Zaprojektuj i wybuduj” to ok. 130 mln zł. Obwodnica południowa jest największą w historii miejską inwestycją drogową. Długość trasy to 13 km. W założeniach ma być alternatywą dla zakorkowanej Trasy Północnej, na której w godzinach szczytu ciągną się sznury pojazdów.