Tak wygląda budowa południowej obwodnicy Zielonej Góry (ZDJĘCIA)

Obwodnicę projektuje i buduje za 127,2 mln zł firma Strabag

Trwa największa inwestycja drogowa prowadzona przez miasto. Drogowcy prowadzą już roboty ziemne. Wykonawca układa już pierwszą warstwę podbudowy i przygotowuje się do montażu tzw. przepustów pod koroną drogi.

Na obwodnicę południową wjedziemy koło Świdnicy, w miejscu gdzie rozjazd na drodze nr 27. Dalej obwodnica ominie Ochlę pomiędzy kąpieliskiem a skansenem. Od południa ominie Jędrzychów i dalej pobiegnie przez las pomiędzy „starą” Zieloną Górą i Drzonkowem oraz Raculą.

--- Czytaj dalej pod reklamą ---

Dzięki temu wyprowadzi się ruch tranzytowy z tych sołectw. Szczególnie trudna sytuacja jest w Drzonkowie, gdzie wąska główna ulica uniemożliwia nawet zbudowanie chodnika.

Droga nie pobiegnie przez Wzgórza Piastowskie, ale pomiędzy kąpieliskiem i skansenem w Ochli. Do trasy z Wieży Bismarcka w Wilkanowie będzie ok. 2-3 km.

Obwodnica południowa jest potrzebna między innymi po to, żeby odciążyć Trasę Północną, gdzie panuje olbrzymi ruch.

Na obwodnicy o długości 12,7 km znajdą się cztery ronda. Powstanie również pięć mostów umożliwiających bezpieczny przejazd i przejście pod obwodnicą na drugą stronę. Trzy z nich będą ekologiczne, czyli przystosowane do przemieszczania się zwierząt.

Obwodnicę projektuje i buduje firma Strabag. Koszt to ponad 127 mln zł.