Podczas minionego weekendu jedna z mieszkanek powiatu żarskiego została oszukana metodą na ,,pracownika banku”. Straciła 70 tys. zł.
Z kobietą skontaktował się telefonicznie nieznany mężczyzna, który przedstawił się i poinformował, że jest specjalistą departamentu bezpieczeństwa jednego z banków.
Przekazał w rozmowie, że ktoś próbował wziąć kredyt w jej imieniu, następnie nakłonił ją do złożenia wniosku kredytowego w celu odzyskania oszczędności.
Straciła 70 tys. zł
Pokrzywdzona kierowana przez oszusta podała dane mężczyźnie, a następnie w obawie utraty reszty oszczędności przekazała swoje pieniądze za pośrednictwem kodu Blik. Po całej sytuacji, kiedy połączenie z rozmówcą nagle się urwało, kobieta zorientowała się, że została oszukana.
Niech ta historia będzie przestrogą, ponieważ każdy z nas może zostać oszukany bez względu na wiek, czy wykształcenie. Oszuści wykorzystują w tym celu różne techniki manipulacji. Pozostańmy czujni za każdym razem, kiedy nieznana osoba prosi o przekazanie danych logowania do bankowości internetowej, kodu Blik lub kodu autoryzacji SMS.