Kobieta odebrała telefon od przedstawiciela banku, który powiedział jej o podejrzanych transakcjach na koncie. Poprosił o weryfikację danych. To był oczywiście oszustw, który ukradł pieniądze z konta mieszkanki powiatu krośnieńskiego.
Do mieszkanki powiatu krośnieńskiego zadzwonił mężczyzna podający się za przedstawiciela banku. Powiedział, że z konta bankowego kobiety dokonywane są transakcje na duże kwoty. Gdy kobieta powiedziała mu, że nie wykonuje żadnych przelewów, ten zaczął wypytywać ją o różne dane.
Kobieta nic nie podejrzewając podała je, a także potwierdziła cztery ostatnie cyfry z karty płatniczej. Jeszcze tego samego dnia, otrzymała ponownie telefon z banku, gdzie przedstawiciel poinformował ją, że z jej konta wykonywane były różne przelewy i w razie nieprawidłowości polecił skontaktować się z infolinią lub udać się do siedziby banku.
Podała oszustowi dane do konta bankowego
Kobieta po tej rozmowie próbowała zalogować się na swoje konto, jednak bez rezultatu. – Gdy poszła do banku okazało się, że została oszukana – mówi kom. Justyna Kulka, rzeczniczka policji w Krośnie Odrzańskim. Ktoś z jej rachunku bankowego przelewał pieniądze na różne konta, a także dokonał płatność za pomocą BLIKA. Łączna wartość strat jaką poniosła kobieta to około 4,5 tys. zł
To kolejny przykład działania oszustów, którzy nie zaprzestają swoich działań i przy wykorzystaniu różnych metod dążą do wzbogacenia się naszym kosztem. To czy osiągną cel, w dużej mierze zależy od naszej świadomości.