Trzy ciężarówki należące do jednego przedsiębiorcy, jadące nocą ekspresową „trójką”, zatrzymali do kontroli inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Jedna z nich składała się aż z trzech pojazdów i była za ciężka o ponad 32 tony. Ciężarówki zostały skierowane na parking strzeżony. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne.
W nocy z piątku na sobotę (30 września – 1 października 2022 r.), na odcinku ekspresowej „trójki” koło Skwierzyny, inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał do kontroli drogowej trzy zespoły pojazdów należące do polskiego przedsiębiorcy, którymi wykonywano przewóz rzeczy z Polski do Norwegii. Jeden z nich składał się z ciągnika siodłowego i dwóch naczep.
Zestaw, składający się z trzech pojazdów, z ładunkiem ważył 72,15 t, zamiast dopuszczalnych 40 t. Jego długość wynosiła 25,45 m, czyli o blisko 9 m za dużo. Zespół pojazdów był także za wysoki o 30 cm (wysokość wynosiła 4,30 m zamiast przepisowych 4 m). Na przejazd pojazdu nienormatywnego o takiej masie i wymiarach wymagane jest zezwolenie kategorii V. Kierowca nie okazał takiego zezwolenia. Na trasie przejazdu gabarytu zabrakło również pojazdów pilotujących.
Inspektorzy mieli również zastrzeżenia do dwóch pozostałych ciężarówek, które były za wysokie. Miały one 4,29 m i 4,36 m wysokości, tj. o 29 cm i 36 cm za dużo. Jedna z nich była również przeładowana. Wraz z ładunkiem ważyła 45700 kg, czyli o 5,7 t za dużo.
Kierowcy dwóch przeładowanych ciężarówek okazali do kontroli kserokopię tego samego zezwolenia kategorii IV. Wszystkimi tymi ciężarówkami przewożono jednak ładunki podzielne, czyli takie które mogły zostać podzielone na mniejsze ładunki. Dlatego ewentualne zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego nie uprawniałyby do ich przejazdu po drogach publicznych.
Nieprawidłowe przewozy wstrzymano. Inspektorzy skierowali zespoły pojazdów na wyznaczony parking strzeżony. Za stwierdzone nieprawidłowości zostaną wszczęte postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej wobec przewoźnika. Grożą mu wysokie kary pieniężne.