„Adwokat w każdym przypadku”. Ruszyła ciekawa akcja informacyjna (FILM)

mecenas Robert Kornalewicz z Zielonej Góry

Ruszyła kampania „Adwokat w każdym przypadku” organizowana przez Naczelną Radę Adwokacką. Celem projektu jest zwiększenie świadomości prawnej Polaków oraz zachęcenie do korzystania z porad adwokatów przed podjęciem czynności prawnych. Akcja będzie trwała do końca 2019 roku.

Z badań zrealizowanych przez Kantar Public na zlecenie Naczelnej Rady Adwokackiej wynika, że 87 proc. Polaków nie widzi potrzeby korzystania z pomocy prawnej. Znaczna część naszych rodaków nie wie, w jakich sytuacjach – poza salą sądową – można zwrócić się po pomoc do adwokata. A takich przypadków nie brakuje. – Kampania „Adwokat w każdym przypadku” jest odpowiedzią na nasze codzienne obserwacje. Dla większości z nas adwokat jest ostatnią deską ratunku, a z jego pomocy korzystamy w ostatniej chwili, kiedy otrzymujemy pozew sądowy. Wielu takim sytuacjom możemy przeciwdziałać. Świadomość swoich praw, obowiązków i możliwych konsekwencji prawnych, pozwala podejmować odpowiednie decyzje i zapobiegać pojawianiu się problemów – mówi mecenas Robert Kornalewicz, sekretarz Okręgowej Rady Adwokackiej w Zielonej Górze.

Celem kampanii jest zwiększenie świadomości prawnej Polaków oraz zachęcenie do zasięgania porad u adwokatów jeszcze przed podjęciem działania o charakterze prawnym, w celu prewencji przed potencjalnymi konsekwencjami. Sprawy rodzinne, pożyczki i kredyty, umowy z pracodawcą, zakupy, sprzedaż, reklamacje – to tylko niektóre z tematów podejmowanych w ramach komunikacji. Aby osiągnąć postawiony cel, twórcy kampanii stworzyli portal internetowy AdwokatwKazdymPrzypadku.pl, na którym czytelnicy znajdą szereg informacji na temat życiowych przypadków wymagających szczególnej ostrożności w zakresie zagadnień prawnych.

Dodatkowo w ramach kampanii pojawi się seria spotów video, zrealizowana z udziałem słynnego językoznawcy, prof. Jerzego Bralczyka. Słowo „adwokat” zostanie odmienione przez przypadki gramatyczne, aby kompleksowo przedstawić charakter pracy tej grupy zawodowej. Spoty prezentujące poszczególne przypadki będą publikowane cyklicznie w trakcie trwania projektu. Działania będą prowadzone przede wszystkim w internecie, obejmą m.in. komunikację w mediach społecznościowych oraz współpracę z influencerami, jednak nie zabraknie także tradycyjnych form promocji. – Odbiorcy naszej kampanii są osobami aktywnie korzystającymi z mediów społecznościowych. Internet stanowi dla nich najważniejsze źródło informacji, dlatego to właśnie tą drogą pokierujemy nasze główne działania. Kampanię chcemy skierować do szerokiego grona odbiorców, zarówno młodych oraz starszych osób – wyjaśnia mecenas Kornalewicz.