Samochody.pl - poscigi.pl

Słupki w końcu nie pozwolą jeździć po deptaku w Zielonej Górze. Wkróte rusza montaż

Koszt słupków to ponad 3,3 mln zł Prace zakończą się jeszcze w tym roku.

Prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki w piątek, 18 czerwca, podpisał umowę z firmą Indemar ze Szczecina, która wykona słupki uniemożliwiające swobodny wjazd na deptak. Na starówce mamy głównie spacerować, a nie jeździć samochodami. Radni Andrzej Brachmański i Robert Górski przez kilka lat zabiegali o tę inwestycję – mówił prezydent Kubicki i dodał, że na deptaku wszyscy mamy prawo czuć się bezpiecznie.

– Chodzi o ograniczenie ruchu na deptaku. Jesteśmy w sąsiedztwie Muzeum Ziemi Lubuskiej –mówił prezydent Kubicki na konferencji właśnie pod muzeum. Tymczasem co kilka minut kilku kierowców skorzystało ze skrótu, który znajduje się w tym miejscu. J. Kubicki zaznaczył, że mamy prawo na deptaku czuć się bezpiecznie.

--- Czytaj dalej pod reklamą ---

Słupki pozwolą na wjazd osobom upoważnionym. Zamknięty obszar od al. Niepodległości do Starego Rynku. – Pozwoli to na uspokojenie ruchu. Deptak ma być dla mieszkańców, dostawy do sklepów muszą odbywać się w godzinach porannych – mówił prezydent Kubicki. Prezydent zaznaczył, że projekt był konsultowany z policją i strażą pożarną.

A. Brachmański przyznał, że projekt rodził się w bólach. – To odpowiedź na nieudolność zielonogórskiej policji, która nie potrafi ukrócić zapędów kierowców poruszających się i parkujących nieprawidłowo – mówił radny Brachmański. Słupki mają ukrócić samowolę kierowców.

Słupki o wysokości ok. 80 cm pojawia się w 23 lokalizacjach. Znajdą się na wszystkich wjazdach na deptak. W 12 miejscach pojawią się blokady ze słupkami chowanymi elektromechanicznie (blokada systemowa), a w 11 blokady ze słupkami stałymi lub wykręcanymi i elementami małej architektury, np. donicami.

W sześciu lokalizacjach zaprojektowano dodatkowe punkty z kamerami. Kiedy do słupka podjedzie uprawniony samochód, blokada schowa się w podłożu. Po przejechaniu auta, podniesie się dzięki czujnikom. Nikt nie zdąży przejechać „na gapę” za uprawnionym kierowcą. Grozi to sytuacją, że auto zawiśnie na podnoszącej się blokadzie, a to oznacza mandat i zapłatę za remont uszkodzonego słupka. W przypadku straży pożarnej czy pogotowia ratunkowego do opuszczenia słupka wystarczy krótki sygnał dźwiękowy.

Firma wejdzie na plac budowy na początku lipca. Na deptaku będzie obowiązywała nowa organizacja ruchu. Uprawnieni mieszkańcy mają jeździć na skróty, nie przez cały deptak.

Koszt słupków to ponad 3,3 mln zł Prace zakończą się jeszcze w tym roku.

Lokalizacje słupków

1.Kupiecka – Ciesielska – 2 słupki ruchome 2.Kupiecka – Boh. Westerplatte – 2 słupki ruchome 3.pl. Powstańców Wielkopolskich – Kupiecka – 2 słupki ruchome 4. dr. Pieniężnego – Niepodległości – 2 słupki ruchome 5. dr. Pieniężnego – Kazimierza Wielkiego – 2 słupki stałe 6. Niepodległości – Bankowa – 3 słupki ruchome

  1. Krawiecka – Masarska – 1 słupek ruchomy 8. Jedności – Pod Filarami – 2 słupki ruchome 9. Sobieskiego – 30 Maja – 2 słupki ruchome i kamera 10. Mickiewicza – Lisowskiego – 1 słupek ruchomy 11. Kościelna – Św. Jadwigi – mała architektura i kamera 12. al. Niepodległości – ul. Pod Topolami – mała architektura i kamera 12b. al. Niepodległości między nr 8/10 – mała architektura i kamera

  2. ul. Mickiewicz – św. Jadwigi –  mała architektura i kamera 14. ul. Lisowskiego -Stary Rynek – mała architektura i kamera 15. Plac Bohaterów – mała architektura 16. pl. Teatralny – ul. dr Pieniężnego –  słupki ruchome 17. pl. Teatralny –  Przedszkole – słupki ruchome i kamera 18.a – Plac przy Filharmonii – mała architektura 18b. Plac przy Filharmonii – mała architektura 18c.

Plac przy Filharmonii – mała architektura 19.  Plac przy B.C – mała architektura 20. Plac Bohaterów (zatoka) – mała architektura.

Toyota Zielona Góra - poscigi.pl Biała Wydra - poscigi.pl Eko pol - Poscigi.pl