TEST. Nissan X-Trail e-power to 213 KM radości i przyjemności z jazdy

Nowy Nissan X-Trail e-power.

Testowaliśmy nowego hybrydowego Nissana X-Trail e-power, czwartą generację popularnego rodzinnego SUV-a. Testowy model napędzała silnik o mocy 213 KM z napędem na cztery koła. I już wiemy dlaczego ten samochód jest tak chętnie kupowany.

Samochód do testów otrzymaliśmy od salonu Nissan Fiałkowski w Zielonej Górze. Już na pierwszy rzut oka widać ładnie i lekko zaprojektowany SUV, któremu jednocześnie nie brakuje delikatnych cech terenówki. Ten samochód będzie się podobał i wyróżnia się spośród wielu innych marek.

--- Czytaj dalej pod reklamą ---

Nowy X-Trail został zbudowany na płycie podłogowej CMF-C a zaawansowane technologie, takie jak e-POWER oraz układ napędu na wszystkie koła e-4ORCE z dwoma silnikami elektrycznymi, zapewniają elastyczność znaną z samochodów elektrycznych.

Wsiadamy do środka. Za kierownicą od razu bardzo miła niespodziana. Po uruchomieniu silnika fotel wraca do ustawienia kierowcy. Po wyłączeniu silnika i otwarciu drzwi odjeżdża do tyłu ułatwiając wysiadanie. Bardzo wygodne rozwiązanie.

Oczy cieszą kolorowe zegary główne, których wygląd możemy zmienić. To taka super gratka dla fanów gadgetów. Do wyboru mamy dwa warianty wyglądu elektronicznych zegarów. Mamy również wyświetlacz HUD, czytelny  i w pełni regulowany. Obok duży ekran sterowania nawigacją, radiem oraz systemami auta. Po prostu bajka.

Jazda nowym X-Trail to czysta przyjemność

W nowym Nissanie X-Trail jest tyle udogodnień, że ciężko je wszystkie wymienić. Mamy trzystrefową klimatyzację, bardzo przydatną ładowarkę indukcyjną, podgrzewane przednie fotele oraz elektrycznie otwierany i zamykany bezdotykowo bagażnik.

Jazda nowym Nissanem X-Trail e-power to czysta przyjemność. Widać jak dużą uwagę przyłożono do wyciszenia wnętrza. X-Trail ma aktywną redukcję szumów. Dzięki temu podczas jazdy w aucie jest zupełnie cichutko. Jeździmy jak pełnym elektrykiem. Nowy X-Trail ma zelektryfikowany układ napędowym e-Power. Oznacza to, że generator z silnika spalinowego cały czas ładuje akumulatory Nissana, które napędzają koła.  

Samo wykończenie samochodu zostało zapożyczone z luksusowej marki Infiniti. I to widać, chociażby delikatne i subtelne oświetlenie drzwi tworzące linie. Mamy również bardzo wygodne fotele, które pozwalają na naprawdę długą podróż.

Podczas naszych testów, jeździliśmy tylko w mieści, a nasz samochód spalił nieco ponad 6 l benzyny na 100 km. Przy spokojnej jeździe. Samochód zapewnia również dynamiczne przyspieszenie, około 7 s. do setki, co pozwala bezpiecznie wyprzedzać. Silnik cechuje się fajną dynamiką. To się będzie podobać.

Nissan X-Trail e-power to kompletny samochód

Nowy Nissana X-Trail został wyposażony w system e-pedal. Po jego uruchomieniu samochód sam hamuje oczywiście przy tym ładując akumulatory. Automat włącza również światła „stop”. Ciekaw rozwiązanie, które pozwala jeździć po mieście używając tylko pedała przyspieszenia.  

Podsumowując, można śmiało powiedzieć, że Nissan X-Trail e-power to SUV kompletny. Doskonale zrobiony oraz wykończony. Gwarantuje luksusową oraz wygodna jazdę w mieście, na trasach oraz w terenie.

I ciekawostki

Jury konkursu na Światowy Kobiecy Samochód Roku (WWCOTY) 2023 wyróżniło Nissana X-Trail tytułem najlepszego dużego SUV-a w tegorocznej, trzynastej edycji. WWCOTY jest jedynym międzynarodowym konkursem, w którym samochody są oceniane
wyłącznie przez panie. Nowy X-Trail został wyróżniony za przestronność, elastyczność i osiągi oraz zelektryfikowany zespół napędowy e-POWER.

X-Trail jest jednym z najbardziej udanych globalnych pojazdów Nissana, sprzedawanym na ponad 100 rynkach, gdzie od ponad 20 lat umożliwia przeżywanie wspólnych przygód. Czwarta generacja wykorzystuje DNA, które sprawdziło się w trzech poprzednich
odsłonach tego modelu.

Polecamy jazdy testowe nowym Nissaem X-Trail e-power w salonie Nissan Fiałkowski w Zielonej Górze przy al. Zjednoczenia 117a.

Toyota Zielona Góra