Perfidne oszustwo. Zielonogórzanka sprzedawała thermomix i straciła ponad 3 tys. zł (ZDJĘCIA)

Zielonogórzanka wystawiła na sprzedaż na OLX thermomoix. Niestety oszuści byli sprytniejsi Skontaktowali się z zielonogórzanką za pośrednictwem whatsapp i ukradli jej z konta ponad 3 tys. zł.

Zaraz po wystawieniu na OLX urządzenia thermomix z zielonogórzanka skontaktowała się Heleną Mazurek. Kupująca to Anna Benarczyk. Do sprzedającej napisali już przez whatsapp.

--- Czytaj dalej pod reklamą ---

Tak prowadzili rozmowę, że zielonogórzanka dała im numer swojej karty. Byli tak skuteczni, że oszukali aż dwa razy. Dzięki temu oszuści ściągnęli z konta zielonogórzanki ponad 3 tys. zł. – Zaraz po ściągnięciu pieniędzy kontakt się urwał – mówi nam oszukana zielonogórzanka. Transakcja została wykonana na Litwie.

Przed kilkoma dniami w podobny sposób zielonogórzanin stracił ponad 5 tys. zł. Pieniądze poszły na Ukrainę.

Takie oszustwa to już plaga. Zielonogórscy policjanci każdego dnia są zawiadamiani o oszustwach przez nawet 10 osób. Ludzie tracą pieniądze, bo oszuści wysłali im linki do fałszywych stron banków, portali aukcyjnych czy stron firm kurierskich. Na wszystkich tych fałszywych stronach pokrzywdzony podawał swoje dane do konta bankowego lub dane karty płatniczej. Niestety to nieostrożność.

Tak działają oszuści

  1. Sprzedajesz coś na portalu aukcyjnym
  2. Kupujący zgłasza się do ciebie ale tylko na komunikatorze.
  3. Kupujący twierdzi, że wysłał pieniądze na portal aukcyjny i wysyła LINK gdzie rzekomo „odbierzesz” swoje pieniądze.
  4. Klikasz w link, który przekieruje cię do fałszywej strony portalu aukcyjnego albo banku albo firmy kurierskiej.
  5. Ta fałszywa strona wymaga od ciebie podania danych dostępu do twojego konta bankowego albo danych twojej karty.
  6. Oszuści w kilka minut robią sobie przelewy albo zaciągają kredyt na twoim koncie, a pieniądze wypłacają kodem blik w bankomacie.
  7. Do ciebie przychodzi sms z banku z kodem potwierdzającym – ale ty niestety nie czytasz dokładnie co potwierdzasz.

Pamiętaj:

Nie podajemy obcym osobom żadnych danych do logowania do konta ani danych karty płatniczej.

Nie instalujemy żadnych programów do połączeń zdalnych typu Any Dysk, lub innych.

Nie podajemy żadnych swoich danych w przypadku kontaktu telefonicznego z osobą podającą się za pracownika banku, która informuje nas np. o blokadzie rachunku. Rozłączmy się i dzwonimy na infolinie w celu weryfikacji tej informacji.