Ruszyła największa inwestycja drogowa miasta Zielona Góra. Trwa wycinka lasu pod budowę południowej obwodnicy miasta. Obwodnicę projektuje i wybuduje za ponad 127 mln zł firma Strabag.
Wycinkę drzewo prowadzi wykonawca. Wycięto już 70 proc. drzew. Prawdopodobnie na początku kwietnia ruszą prace zimne. Do tego czasu trzeba usunąć pnie po drzewach.
Obwodnica zacznie się koło Świdnicy w okolicach rozjazd na drodze krajowej nr 27. Od strony Wilkanowa i Zielonej Góry w lewo skręcimy na obwodnicę południową, w prawo na drogę Świdnica- Trasa Północna. Dalej droga ominie Ochlę, przejdzie pomiędzy kąpieliskiem w Ochli i skansenem. Od południa ominie Jędrzychów i następnie pobiegnie przez las pomiędzy „starą” Zieloną Górą a Drzonkowem i Raculą.
Założeniem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruch z sołectw. Szczególnie trudna sytuacja panuje w Drzonkowie. Wąska główna ulica nie pozwala na budowę chodnika.
Inwestycja realizowana będzie prawie w całości poza granicami „starej” Zielonej Góry, tych jeszcze sprzed połączenia. Jedyny wyjątek to okolice wysypiska śmieci w Raculi.
Droga ominie Wzgórza Piastowskie. Do trasy z Wieży Bismarcka w Wilkanowie będzie ok. 3 km.
Obwodnica południowa ma też odciążyć ruch na Trasie Północnej. Na obwodnicy, której długość to około 13 km będą cztery ronda, pięć mostów umożliwiających bezpieczny przejazd i przejście pod obwodnicą na drugą stronę. Trzy z nich będą ekologiczne, czyli przeznaczone dla zwierząt.
Obwodnicę projektuje i wybuduje za ponad 127 mln zł firma Strabag.