Czarne, dziwne skrzynki pojawiły się przy ulicach w Zielonej Górze. Mają bardzo ważne zadanie, pomoc przy „zielonej fali”

Jednym z elementów nowego systemu będzie wdrożenie koordynacji czyli tzw. zielonej fali.

Na masztach miejskich latarni, znakach drogowych i sygnalizatorach zamontowano urządzenia mierzące natężenie ruchu samochodów. – Przez najbliższych kilka tygodni w godzinach szczytu będą odbywały się niezbędne pomiary, które pomogą stworzyć nowy model ruchu w naszym mieście. Kolejne badania odbędą się także po uruchomieniu tzw. Inteligentnego Systemu Transportowego – mówi dla wiadomoscizg.pl Krzysztof Staniszewski, zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Drogami.  

Szykują się duże zmiany na ul. Boh. Westerplatte, al. Wojska Polskiego, Konstytucji 3 Maja i Długiej. Nowy system sterowania ruchem, który zostanie zainstalowany w mieście, ma ułatwić przyjazd przez najbardziej zakorkowane ulice.

--- Czytaj dalej pod reklamą ---

– Obecnie w mieście trwa pomiar natężania ruchu – mówi Krzysztof Staniszewski, zastępca dyrektora Departamentu Zarządzania Drogami. Wszystko po to, aby w przyszłości wdrożyć inteligentny system i skoordynować ruch. Dzięki zmianom szybciej pojadą autobusy MZK, skorzystają też kierowcy.  

System pomiaru natężenia ruchu działa w dni powszednie od wtorku do czwartku. Charakterystyczne czarne skrzynki zamontowano na wybranych skrzyżowaniach i odcinkach dróg.

Inteligenty system sterowania ruchem w Zielonej Górze

– Miasto wskazało 30 proc. skrzyżowań i dróg, które badaliśmy już kilka lat temu w ramach kompleksowych badań ruchu. Teraz powtarzamy pomiary i sprawdzamy co się zmieniło na przestrzeni tych lat. Robimy to, by zaktualizować model ruchu naszego miasta, bo jest on potrzebny do wdrożenia inteligentnego systemu sterowania – wyjaśnia na łamach wiadomoscizg.pl Staniszewski.

Jednym z elementów nowego systemu będzie wdrożenie koordynacji czyli tzw. zielonej fali. – Pamiętajmy jednak, że w głównej mierze usprawnienia mają służyć komunikacji zbiorowej. Ten system sprawi, że autobusy MZK będą po mieście poruszały się szybciej – mówi Staniszewski.

Gdy inteligentny system sterowania ruchem wykryje, że autobus MZK ma opóźnienie, wówczas nada mu priorytet jazdy i przepuści przez skrzyżowanie.